Thursday 30 October 2008

好人。。。恶报!

刚听到同事们聊到今天报纸的一段小新闻
据说是一位小孩看到他的朋友在水里快要淹死
就跳进水里想救他朋友
结果是他朋友最后被人救起来了
他自己就被牺牲了

同事们的结论是。。。
不要做好人?!

不过再想想
真的
虽然话是说
好人有好报 恶人有恶报
不过同时。。。
好人恶报 恶人好报
也很真
(更何况是今时今日的世界里~~~)

3 comments:

Anthony Lee said...
This comment has been removed by the author.
Anthony Lee said...

有時...做好人真的未必會得到好報...
此時,
我聯想到最近謝安琪的一首歌「十字架」...
和妳的題目很貼切!

在我而言,對朋友,做好人是必須的,
因為我會覺得將心比己很重要,
當然,牽涉借錢問題除外...
因財失義呢個問題實在太麻煩了!

都係一句,對得住自己良心,
便不用想太多了,反正有時都唔到自己去控制!

p.s. 唔好意思, 之前按錯掣delete comment。
謝謝妳的留言提點我的錯字,
我當然唔會介意...
難得有人看我的blog,我覺得開心就真!

Panda said...

well... that is why nowadays people always have second thoughts about whether to help a stranger or not...
risking their lives is one thing but they might be conned is the BIG thing...
nowadays some heartless people will just use human's nature of kind hearted-ness to rob or do whatever bad things they can think of...

anyway.. i still believe in karma that is... good people will get good returns anyhow.. its just a matter of time..