Monday 30 June 2008

忘不了~

昨晚电视播了‘忘不了’
第一次的时候 (好像是5年前了!)
我哭得好惨!!
昨晚坐在电视机前面
当它做到 张柏芝和刘青云要送原岛大地去孤儿院那一场戏
我就立刻不看了
可是我进了房间准备要睡了 还是控制不了我脑袋所想的东西
眼泪也不停的流

我相信当我们看戏的时候
一些会令我们觉得难过的戏份
除了因为演员们演得好
另一个原因就是 观众本身也体会过类似的经验

那场戏 令我想起
我大概10岁时发生的一件事
那件事让我得知我家里的经济问题
也就是这件事 让我好像突然成熟了一些
**********
那天晚上 大舅舅打了电话来我家
妈妈听了就开始哭
然后就和爸爸开始吵架
我和妹妹都吓呆了 只是懂得在一旁哭
(我爸瞒着我妈跟大舅舅借了好大笔钱)

他们吵了一段时间后
妈妈说带我和妹妹出去买东西吃
爸爸开车载我们出去
然后好像是到了一个有些店的地方
妈妈叫爸爸停车 说她要下车
妈妈下车后
爸爸突然对着我和妹妹 好大声的说
‘你们还不下车(去追妈妈)? 妈妈要走了 以后也不会来的了!!'
我和妹妹都吓得傻了
哭着冲出车
向着妈妈抱
叫妈妈回来 不要走~
当然妈妈也忍不住

那个晚上是一个好漫长的晚上
我还记得睡觉时 (我和妹妹是跟妈妈一起睡的)
半夜妈妈醒来用厕所
我吓醒了 第一时间问她 ‘你要去哪里?’
**********
这件事 我想我到几时都
忘不了~

1 comment:

Anonymous said...

reading what you had actually gone thru when you are just so young...

i just suddenly felt that i was a bit luckier than you (not to compare, but just really make me feel that way)... things goes quite smooth for me until my uni times..

from young, other than stress and tension for school work, there is nothing else i should worry about.. this is the policy which we adopted in the family. thus, everything was prepared for us, making sure there is nothing much for us to worry and do other than studying...worst fear is just exams' result.

i nvr really told wad happen in the family, neither will i really worte it in my blog. i tried to create a positive image when i am with friends(other than when i am angry, my face is dark one haha)..

i guess, you have been through much that made u the way u are now.. take good care my friend...sometimes, why not let the past go, and welcomes the future... it's good to have memories, but when it's bad memories, try to reduce it to the minimum ba.. cheers!